سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِي

Friday, October 9, 2009

Kau tak sedar diri punya manusia.

Post kali ni , aku nak meluahkan rasa tak puas hati aku kat seorang insan yang tidak ku kenali kemarin. Post kali ni , biarlah aku meluahkan segala isi hati yang tersirat tentang orang-orang sekarang yang tak tao menghormati orang lain dah. walaupun dia dah tua , dia cacat dan sebagainya tetapi masih tetap dengan sikap ego nya dan sikap tak sedar diri mereka tu.

Kisah malam kemarin , semasa aku on the way pergi Setapak melalui KL sana tu , aku terserempak dengan seorang hamba allah yang sangat tak sedar diri. Dah la cacat , tua plak tu. ++ Naik motor beroda empat. Aku bukannya nak menghina dia , tapi apa yang dia buat tu memang tak patot. Aku rasa sesiapa yang nampak pon pasti tak puas hati dan bengang and last-last post cerita ni kat blog mcm aku.
Tapi apa yang menyebabkan aku geram sangat kat dia tu? ha! Masa aku dalam kereta , time ni ngah jam . Rasa nya time tu kat Danau Kota agaknya. ( tak ingat actual place kejadian tu ). Aku ngah drive, suddently ada orang hon hon kereta belakang aku.

Bunyi hon mcm bunyi kereta , pastu aku tgk la kan apa jadi , rupanya ada motor beroda empat yang dinaiki oleh seorang yang cacat angota badn nya. tak tao la cacat kat mana. tapi yang pasti si cacat ni tak sedar diri (1) yang dia tu cacat. Then tak sedar diri plak tu (2), ingat dia rempit ke nak menyelit2 tengah2 kereta .

Tak cukup dengan tu, dia tak sedar diri lagi (3) yang dia bawak motor dengan kelajuan 50 - 130 km/s di tengah tengah jalan sesak.
Kenapa dia hon hon kereta belakang aku ehh? sebabnya , dia tak muat nak selit kat tengah2 kereta belakang aku tu. Dia pon hon la banyak2 kali. Aku kesian betul kat orang belakang aku tu.

Dah la jalan kecik. Macam mana nak lari lagi. hehehe.
Selepas kereta bergerak sedikit demi sedikit akhirnya dapat lah orang cacat tak sedar diri ni lalu. Tapi after dia dapat lepas dari kereta belakang aku ni, dia terus tunjuk JARI tengah pemandu kereta belakang aku. And aku pon ternampak jugak. Tu yang aku geram tu. Apa yang aku rasa dalam kereta? aku rasa orang cacat mcm dia tu tak patut dihormati langsung. Ko boleh buat apa dengan keadaan ko yang cacat cacat tu? Atas moto ko tunjuk jari tengah aka fcuk tu ko ingat orang takot dengan ko? errr sorry! Go to hell, orang mcm ko tak sedar diri. Tuhan tu dah cukup baik nak bagi ko idup walaupon dalam keadaan tak sempurna tapi ENGKAU TETAP tAK SEDAR DRI. END!


No comments:

Post a Comment

Komen dengan penuh hemah ya ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...