سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِي

Sunday, January 24, 2010

Blog Usang , Sedang Dikemaskini

Lama jugak aku tak jengok blog aku ni.
Dah bersawang blog aku ni , suka la si labah-labah dan juga tikus-tikus berkeliaraan. Haha!
Act semenjak aku start praktikal kat Hotel Royale Chulan , masa aku terhad untuk buat anything.
Termasuklah online . Kalau aku online pon , aku jarang-jarang bukak blog. Selalu on facebook jeee.
Nasib baik la hari ni aku cuti ann , boleh la aku update skit blog ni.

Huhu ! Kalau korang nak tau , aku rasa worst gila time 1st day masuk kerja kat Royale Chulan tu.
Rasa  tertekan pon ada. Yelaa kan , tak biasa. Lagi- lagi jumpa dengan orang yang tak berapa nak ngam kan. Rasa cam nyesal plak masuk kerja hari tu.. Hahaha!

Tapi hari ke hari , aku rasa seronok plak kerja kat situ . Dah ada member yang sekepala dah. Tu yang leh kerja tu. 1st day tu , aku just tengok-tengok jee.. Keesokkan harinya pulak , aku buat live omelet depan orang.. Haha!

Hancur beb! dengan orang putih beratur panjang nak tunggu ommelet aku. maiahha! rasa bangga and takot pon ada weiii.. Hahaha!

Tapi rezeki tak lama , aku dipindahkan ke bahagian Banquet plak. Kat banquet aku ditugaskan untuk sediakan barang2 untuk Buffet kat Coffee House. :) Kat banquet ni tade la jumpa guest sangat. Just b'diri masak jee la kerja aku kan.. Pastu letak dalam Claypot je..  Best jugak.

Seminggu aku dok kat Banquet tu , Chef Azmi terus pindahkan aku kat Kopitiam , seblah Briyani House. Kerja kat sini paling best ! Aku masuk kol 7 pagi balik kol 3 ptng. Hahaha ! balik-balik gi Cempaka jap dating ngan Khaty. Hahah! :P

Tapi bukan stakat tu je tahap kebestsan dia tao , aku kerja kat kopitiam , hari-hari makan aku terjamin . Kerja aku makan jee kat Kopitiam tu. Hahaha. Kalau dari kol 7-12 tu , aku leh makan Mee Hun , Nasi Lemak Utara , Roti Bakar & Cee chon Fan. :) Nyumm! Belah tengahhari aku leh ngap Nasi Briyani plak tu.. Wahhh ! Best gila.. huhu..


Korang doakan lah stay situ sampai akhir praktikal :D kih3



Tapi SERVICE kat hotel ni NEED MORE IMPROVEMENT laaa. :)



PEMILIK HOTEL NI MELAYU TAU! BANGGE SKIT :)



Aku dah hafal dah macam mana dan kat mana nak setup semua makanan-makanan ni. :)
---------------

Widgets

----------------

4 comments:

  1. wow. seronoknya bila dah tahu set up semua makanan pelbagai!

    ReplyDelete
  2. princesskawai - hehe :) 5 star op cos la lawa.

    miss marquis - hehe :P ssh gak tao nak ngapal tempat2 letak nie..banyak sgt. :D

    ReplyDelete
  3. cik epix , u kena jadik macam chef 1 , hoh ho , i support you :)

    ReplyDelete

Komen dengan penuh hemah ya ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...