سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِي

Wednesday, February 17, 2010

Makcik gadoh dasyat ! :D



Hari ni hari pertama aku masuk kerja balik di tempat yang baru..
Dan hari ni aku dapat tengok drama melayu secara live kat depan aku!!

Tajuk Cerita ,

Bedah VS Timah !

Alkisahnya , si Bedah tak puas hati kat si Timah ni ha! Katanya , si Timah ni asyik berkata buruk kat belakang dia , dengan orang lain. Katanya lagi , si Timah ni asyik bercakap buruk pasal perangai Bedah ni kat orang lain.
So naik angin la Bedah kan..

.. Skrip asal ..

Salah sorang pekerja bahagian pastry bertanya si Bedah sambil berjalan di sebelah Timah.

Pekerja tu pun betanya kepada Bedah
" Bedah , cheese kek ni nak taruk apa lagi ye?? "

Pastu si Bedah pun , ingin menjawab pertanyaan tersebut tapi telah dijawab dahulu oleh si Timah.

" Ala , kau taruk je cheese " ( skrip tuka sikit ).

Bedah pon naik angin la kan , sebab si Timah sebok - sebok nak jawab soalan yang ditanya . Padahal staff tu tak tanye Timah pun. Disebabkan tak puas hati , si Bedah terus sound Timah.

" Wei Timah , apsal kau sebok ha! Ko ni memang la.! "

Si Timah pun , apa lagi meniggikan suara la kan ..

" Kau apsal Bedah , nak sound - sound aku plak. Kau sapa ? "

Bedah naik hangin la kan,

" Babi ! ko memang kan ! depan aku ko bek jek kan, belakang aku ko cakap bukan-bukan"
" Kau cakap apa kat CDP? Aku ni perempuan murahan kan? Mulut ko cam babi la kan "

Timah diam ( buat muka tergamam ) , Bedah pulak bertalu - talu memaki hamun Timah.

" Sama la cam badan ko tu , gemuk cam babi "

Timah , cuba defend diri dia..

" Apa kau cakap ni ha! "

Si Bedah menjawab dengan penuh garang!


" Bodoh betul babi gemuk ni , ko cakap kat CDP aku ni macam - macam kan " ( Skrip ni tuka skit , sebab banyak kata kesat.)

Timah menjawab.

" Mana ada! " , ringkas jawab Timah.

Bedah membalas ,


" Ah tak payah la kau ! Aku tau perangai ko macam mana la , MACAM BABI "
" Mulut tak reti jaga ! Orang mcm kau ni tak patut hidup ! Pergi mati lagi bagus "

Timah terus terdiam .....


Pastu , Chef aku terus bawak bawak dua orang ni masuk bilik ! Settle baik - baik.




Sipnopsis cerita melayu ni ha.

Si Bedah tak puas hati kat Timah sebab , Timah bercerita buruk mengenai si Bedah ni kat orang lain. Pastu si Bedah dapat tahu dari member kerja dia. Mula mula nya dia simpan je perasaan , tapi lama-lama terus meletup jeee! . Hahaha !

Lokasi
Dalam kitchen pastry , diperhatikan lelaki lelaki macho yang tergamam melihat gelagat makcik ni.

Pengajaran
Jangan la berkata buruk mengenai orang lain. Sesungguhnya memberitahu aib orang lain tu adalah dosa besar. Sebaik baiknya kita jaga la aib orang tu :)


Perempuan oh perempuan ! kenapa hal kecik sebegiini pon leh wat gaduh?? Tak paham la aku!  Aku tengok ramai perempuan sekarang ni suka gadoh arr. :P laki pon tade mcm tu. huhu

p/s:- Sedikit gambar untuk tatapan umum :)


 

 

 
  
  
  



---------------

Widgets

----------------

1 comment:

Komen dengan penuh hemah ya ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...