سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِي

Friday, February 11, 2011

Duit Melalui Facebook Appbank

image

Hari ni , aku nak share pasal Appbank. Appbank ini , ialah website untuk membuat aplikasi facebook. Mesti ramai yang dah pernah cuba buat aplikasi di facebook bukan? Tapi ada kah ianya mendatangkan hasil? Tidak sama sekali. So , untuk tidak merugikan masa anda dengan bermain kuiz2 tanpa mendapat apa-apa keuntungan, ada baiknya anda “sign-up” dan add applikasi appbank ke dalam akaun facebook anda. Senang bukan. Korang tak perlu ilmu yang tinggi dalam programming sebab mereka dan sediakan banyak template applikasi percuma untuk korang. Antara apps yang disediakan , termasuklah “ name decoding apps , quiz , games (jenis yang pukul dan lari macam mafia wars tu) , gifting apps dan quote'”

Setelah anda selesai membuat aplikasi , anda harus mempromosikan applikasi anda kepada 10 orang sahabat anda. Tujuannya untuk membuat promosi viral. ( 10 orang kawan anda tadi , akan share dia wall mereka . Secara tidak langsung ianya dapat menyebarkan apps anda kepada orang lain ) Takkan la korang tak tahu kan? hahahaha!~

So secara logik nya, selagi ada orang yang main kuiz anda, duit akan terus mengalir ke appsbank. Menarik tak? Korang hanya perlu menjadi kretip. Kalau tak kretip, p usha-usha applikasi kat facebook tu. mesti korang terus dapat idea.

So ,agaknya berapa ribu kita leh buat duit dengan appbank nie? Tak payah la cakap ribu2 yee. kalau tak rajin , sesen pon jangan harap nak pegang . hahaha~ Setakat ni , aku belom lagi dibayar, tapi apa ku kesah , sebab ianya free. Aku belajar pon , dari orang yang dah dibayar. Minimum cash out $5.00 sahaja mengunakan paypal. Siapa takda paypal, gi tanye pakcik google yee.

So far, tak sampai sehari aku godeh2 benda alah ni baru je dapat $0.03 . hehe sikit kan? Baru je beberapa jam aku publish kuiz teka teki aku. Tapi insya allah , kalau rajin buat apps dan pandai hebahkan applikasi korang , sebulan korang leh dapat lebih dari 1kusd.

Sebenarnya , aku teruja skit , sebab dah jumpa pendapatan pasif kedua tanpa keluarkan modal apa-apa kat internet . huhu  :) Stakat ni baru 2 applikasi yang aku buat , insya allah lepas ni nak buat applikasi lain plak.

So siapa yang takleh bayangkan apa yang aku cakap , leh click link kat bawah dan try buat.

Mari Menjawab teka –teki & Kereta korang di masa hadapan 

Selamat mencuba

 

---------------

Widgets

----------------

4 comments:

  1. saya pun dah create satu quiz guna appbank, nak promote tu yang malas sikit..hehehe

    ReplyDelete
  2. @Noridah

    hehee. yeker?
    orang yang ajar saya tu, dia ada 50 kuiz and gift. baru leh dpt masyuk.heheh

    ReplyDelete
  3. adehhh, lamenyer nak ngadap laptop camnie

    ReplyDelete
  4. @n@iem88

    hehehe. biasalah kalau nak dpt duit mmg kena buat dalam masa yang agak lama.

    ReplyDelete

Komen dengan penuh hemah ya ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...