سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِي

Sunday, November 8, 2009

Hmm.. Kemalasan melanda

Sekali lagi , kemalasan melanda driku. Kenapa lah , aku jadi malass kalau cerita pasal belajar.Bukan apa, bila fikir pasal belajar, aku terfikir pasal duit. Kalau fikir je pasal duit, terus terfikir pasal belajar.

emm mestilah belajar perlukan duit kan?
duit yuran pengajian,
duit rumah sewa
duit guard rumah sewa bodoh tu
duit beli barang assignment

semua tu perlukan duit kan?
takkan semua pon aku nak mintak kat mak bapak aku.
kesian dorang , takot tak ckp duit plak kat sana. Kesian dorang.

Ni sem baru aku kena la pulak gi On Job Training. Lagi la banyak kos memandangkan aku tade transport kan.

My mum cadang aku pergi naik teksi. Boleh mmg la boleh. Everyday RM10++ pergi balik selama 6 bulan? Secara detail nye

RM 10 x 30 = RM 300

RM 300 x 6 = RM 1800

Ni tak campur duit makan lagi kat sana tu. hmmm..
Aku dah buat keputusan , keputusan yang tepat Insya allah.
Muga keputusan ni adalah keputusan paling tepat. Amin



Ya Tuhanku, lapangkanlah urusanku dan hilangkanlah kekakuan lidahku agar mereka mengerti perkataanku.

Agar kami dapat bertasbih kepada Engkau, dan banyak mengingat Engkau, sesungguhnya Engkau adalah Maha Mengetahui (keadaan kami)

No comments:

Post a Comment

Komen dengan penuh hemah ya ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...