سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِي

Wednesday, May 4, 2011

Praktikal Tanpa Gaji. Memang Tak Best.

Kalau bercerita pasal Praktikal, semua student memang tercari – cari tempat praktikal yang hulur duit bantuan setiap bulan . Tapi malang nya aku , terkena pulak kat tempat praktikal yang takde elaun. Aku bukan nak merungut , tapi sedekah la sedikit , kat kitaorang ni ,  budak praktikal yang kerja bersungguh-sungguh , lebih dari staff- staff kat tempat kerja kitaorang nie.. Tak patut.

Alkisahnya , aku merungut bukan sebab elaun je , tapi ada sebab – sebab lain jugak sebenarnya. Salah satu sebabnya , aku ni kan sepatutnya Praktikal as a Trainee Chef , tapi tak tau mana silapnya , HR letak aku kat LAUNdry. Oh ye, kalau  kawan-kawan nak tau  , Laundry tu tempat memasak Baju , Towel dan segala kain-kain kotor , menggunakan Mesin-mesin basuh . OHH!~ sungguh tak puas hati betul.

Dah sebulan aku dok kat Laundry , tak tau apa lah nasib aku kat sana.

Tapi yang seronoknya , bos aku sangat sporting. Staff-staff laundry plak sangat la mesra alam ngan aku. Dah macam satu family. Sayang plak aku nak blah dari department tu. Dalam bulan ni , macam-macam dah bos belanja staff-staff laundry termasuk aku. Sangat syokk!~

Beside that, keja ngan boss ni tade langsung tekanan jiwa . Sangat heaven. Kalau ditakdirkan aku kerja Laundry , lepas nie pon aku tak kisah sbbnya bos sangt baek.

Aku just berharap , HR tlglah jangan suka-suka letakkan kami kat tempat yang takde staff tanpa tengok course yang kitaorang amik. Sungguh tak patot.

Ramai staff kat situ perli kitaorang , kenapa kitaorang tak diletakkan kat department ENGINEERING je. HAhahaha!~

*4/5 sepatutnya dah dapat elaun , sperti yang dijanjikan HR, tapi haprak pon takde. Haih

---------------

Widgets

----------------

1 comment:

  1. sabo sabo.. tk lama lagi transfer an..

    ReplyDelete

Komen dengan penuh hemah ya ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...