سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِي

Thursday, April 8, 2010

Review :- Bagaimana Hendak Melatih Naga Anda.



Salam dari Shafiq, 


Hari ni tetiba aku terasa nak pergi tengok wayang. Mula-mula ingatkan nak tengok " Clash Of The Titans " , tapi takde teman. Semua orang dah tengok cerita tu. Tinggal aku sorang je belum tengok. Hampeh betul la. Dah la orang kata cerita tu best. Macam mana lah aku still tak tengok lagi. Last-last aku ajak Ejal pi tengok wayang. Huhu! Pastu dia kata ok , sebab dia pon nak beli barang kat Lowyat. So pergilah kami ke sana.





Tapi disebabkan Ejal pon dah tengok cerita " Clash Of The Titans " tu , kami terpaksa la tengok cerita lain iaitu cerita " How to Train Your Dragon ". At first aku ingatkan cerita ni tak best. Ejal siap perli lagi, katanya kitaorang tengok cerita katun apa barang. Haha! Tapi aku tak menyesal la tengok cerita tu. Lagipun ticket free. Bos kasi. Miahahaha..





Ok sedikit ulasan tentang cerita ni.

Hmmm! , Aku nak bagi 5/5 star kat cerita ni. Cerita ni , ada unsur-unsur ganas , lawak ,sedih dan cinta. Lengkap la semua. Korang kena tengok. Kenapa? Sebab , cerita ni buat korang terasa macam nak bela sekor Naga kat rumah. Haha! :D Dah la naga nya semua comel terutama naga biru yang bernama "RONGGAK" ataupun lebih dikenali dalam filem sebagai Toothless.. Ada jugak naga tembam dalam cerita ni . Of course yang tembam-tembam untuk orang tembam sahaja. XD Haha!~ Nah baca sedikit review rasmi dari IGN.







As the village's unluckiest and most accident-prone citizen, Hiccup has no real friends save for maybe the blacksmith Gobber (Craig Ferguson), who also serves as the dragon training instructor. Hiccup soon finds himself at a crossroads when he begins dragon training with the other youths in his tribe -- Astrid (America Ferrera), Fishlegs (Christopher Mintz-Plasse), Snotlout (Jonah Hill), and twins Ruffnut (Kristen Wiig) and Tuffnut (TJ Miller) -- even as he secretly befriends and cares for a wounded dragon which he names Toothless.


In Viking culture, there's nothing more treacherous or dangerous than consorting with the enemy -- especially when it's a dragon. But Hiccup discovers that maybe the dragons fear the humans as much as they fear them. Will Hiccup finally become the man his father wants him to be by slaying a dragon, or will he honor his newfound friendship with Toothless?






 Tak rugi spend rm10 untuk tonton cerita ni. :D lagi - lagi yang kaki petlover kat luar sana. Hahaha :P Maybe disebabkan aku pon dikira pet lover , maka tersukalah aku pada cerita ni. Rasa mcm nak tengok lagi jee cerita ni XD .


Selamat Menonton :D



Btw, Mylook akaun aku makin bertambah angkanya :) Usha la bawah ni.huhu


Screen Shot atas ni , masa hari 1st aku join
Yang ni plak screenshot tadi :) Alhamdulillah dah naek skit2
Jom la sama-sama kita buat duit ngan Mylook. 
Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Post a Comment

Komen dengan penuh hemah ya ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...